Cesto postavljena pitanja i odgovori

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

Cesto postavljena pitanja i odgovori

Počalji  YUgisa taj Sub Jun 01 2013, 15:29

Pitanja koja cesto zanimaju ljude pri kupovini delova za svoje metalne ljubimce i odgovori koji ce im pomoci u izboru:

Pitanje: Da li gasni amortizeri sadrze ulje?

Odgovor: Da, gasni amortizeri sadrze ulje, gas samo podrazumeva da je vazduh u amortizeru zamenjen sa gasom kako bi se poboljsale njegove osobine.



Pitanje: Koji amortizeri su bolji, gasni ili uljni?

Odgovor: Pre svega, potrebno je razlikovati dva tipa gasnih amortizera, visokog i niskog pritiska. Gasni amortizeri visokog pritiska imaju drugacije osobine u odnosu na gasne amortizere niskog pritiska cije su osobine slicne uljnim amortizerima. Gasni amortizeri viskog pritiska imaju bolje osobine pri funkcionisanju jer visok pritisak umanjuje penusanje ulja koje se javlja usled funkcionisanja amortizera.



Pitanje: Kako se odluciti izmedju uljnih i gasnih amortizera viskog pritiska?

Odgovor: Ako su vam finansijski dostupni gasni amortizeri, za njih se najbolje odluciti ukoliko zelite od vaseg vozila konstantne osobine na nivou fabrickih amortizera ili bolje performanse ukoliko je vase vozilo bilo opremljeno sa uljnim amortizerima.



Pitanje: Da li su gasni amortizeri visokog pritiska neudobni u odnosu na uljne?

Odgovor: Ako su oba amortizera dizajnirani kao fabricka zamena, odnosno ni jedan nema sportke karakteristike, udobnost nije narusena u velikoj meri ugradnjom gasnih amortizera u odnosu na uljne. Mada tesko je to potvrditi u svakom slucaju, fabrike izradjuju razlicito amortizere pa razlika moze da bude osetna.



Pitanje: Da li se razlike izmedju razlicitih proizvodjaca ogledaju samo u kvalitetu tj trajnosti?

Odgovor: Ne, razlike mogu da postoje i u tvrdoci samih amortizera kao i u kvalitetu funkcionisanja u razlicitim uslovima.



Pitanje: Kako prepoznati gasni amortizer visokog pritiska?

Odgovor: Gasni amortizeri visokog pritiska se lako prepoznaju, osovina/klip amortizera se samostalno izvlaci iz tela/kucista posle sabijanja za razliku od uljnog amortizera i gasnog amortizera niskog pritiska.



Pitanje: Da li amortizer utice na visinu auta?

Odgovor: Ne, amortizer utice zanemarljivo na visinu auta sem u slucaju ako amortizer ima mogucnost podesavanja visine platforme na kojoj lezi opruga. Mogu da postoje manje razlike u visini same platforme, ali retko kad je veca razlika od 10mm.



Pitanje: Da li je curenje ulja jedini znak da je amortizer dotrajao?

Odgovor: Ne, amortizer moze da ima luft ili da izgubi silu, odnosno tvrdocu i da ima umanjen efekat funkcionisanja iako ulje mozda nije iscurilo.



Pitanje: Kako je najbolje utvrditi ispravnost amortizera?

Odgovor: Pre svega, najlakse je vizuelno ih pregledati i ako se ustanovi da curi ulje, potrebna je sigurna zamena u tom slucaju. Ukoliko se to ne desava, postoje servisi sa testerima za amortizere gde se moze precizno proveriti njihova ispravnost.



Pitanje: Da li je test sa ljuljanjem vozila dovoljan pokazatelj da amortizeri adekvatno funkcionisu ukoliko vozilo prestane da se ljulja momentalno?

Odgovor: Ne, to nije dovoljno precizan test jer tim testom je najcesce moguce utvrditi samo amortizere koji su totalno prestali funkcionisati.



Pitanje: Da li "sportsko" oslanjanje negativno utice na trajnost vozila?

Odgovor: Pre svega "sportsko" oslanjanje kao posledicu ima smanjeni hod oslanjanja koji negativno utice na mogucnost oslanjanja da absorbuje neravnine na kolovozu, ali treba znati da "sportsko" oslanjanje takodje najcesce i podrazumeva spustanje vozila u odredjenoj meri, sto opet ogranicava prelazak preko vecih neravnina koje su najveci problem u funkcionisanju "sportskog" oslanjanja. Ukoliko se delimicno smanji brzina preko vecih neravnina kao sto su lezeci policajci i duboki slivnici, nema negativnih posledica.



Pitanje: Da li spustanje vozila utice na udobnost?

Odgovor: Spustanje vozila najcesce podrazumeva ugradnju tvrdjeg oslanjanja koje umanjuje hod oslanjanja pa u odredjenoj meri utice na udobnost vozila.



Pitanje: Da li je potrebno ojacati karoseriju vozila ukoliko se vozilo koristi u svakodnevnom saobracaju?

Odgovor: Da, vozilo je pozeljno pojacati cak iako se koristi samo u svakodnevnom saobracaju, pogotovo ako poseduje "sportsko" oslanjanje.



Pitanje: Na sta treba obratiti paznju pri kupovini "sportskog" oslanjanja?

Odgovor: Pre svega potrebno je obratiti paznju na progresivnost opruga i gibnja kako bi mogli da se izbore sa neravninama na kolovozu sa kojima se vozilo susrece u svakodnevnom saobracaju i da takvo oslanjanje ne utice u toj meri na visinu vozila, da odredjene komponenete funkcionisu u uslovima za koje nisu predvidjeni kao sto su npr poluosovine, spone, ramena i viljuske.



Pitanje: Posle spustanja vozila, vozilo je postalo vrlo neudobno, javlja se buka na neravninama, u cemu je problem?

Odgovor: Ukoliko je vozilo spusteno, a zadrzani su standardni amortizeri, velika je verovatnoca da nemaju adekvatan hod, odnosno da pri neravninama ili da je stalno sabijen amortizer do odbojne gume. Ukoliko su i amortizeri promenjeni, moguce je da nisu adekvatno prilagodjeni za svakodnevnu upotrebu.



Pitanje: Da li sto tvrdje oslanjanje znaci bolje performanse?

Odgovor: Ne, tvrdje oslanjanje ne mora uvek da podrazumeva performanse. Kvalitetno oslanjanje mora da zadrzi odredjen kompromis izmedju adekvatnog funkcionisanja na neravninama odnosno zadrzavanja stalnog kontakta sa kolovozom u najvecoj meri. Pretvrdo oslanjanje moze prouzrokovati gubitak kontakta sa kolovozom na neravninama sto za posledicu moze imati gubitak kontrole nad vozilom.



Pitanje: Da li gibanj sa 4 lista kod Zastave je mnogo neudobniji u odnosu na gibanj sa 3 lista?

Odgovor: Ne, udobnost je vrlo slicna sto je postignuto razlicitim duzinama listova kako bi se povecala progresivnost i tek na vecim neravninama ima negativne posledice.



Pitanje: Da li je kvalitetno resenje postaviti kamionski gibanj na Zastavu da bi se postigle bolje performanse?

Odgovor: Ne, ukoliko se vozilo koristi u svakodnevnom saobracaju. Ukoliko je takav jedan list drasticno tvrdji od standardnih Zastavinih, pogotovo u toj meri da 1 list moze da se meri sa 2 ili 3 lista kombinovana zajedno kod Zastavinog gibnja, definitivno nije preporucljivo jer se gubi progresivno dejstvo sto umanjuje mogucnost oslanjanja da savlada neravnine sto kao posledicu moze imati gubitak kontrole nad vozilom i smanjenu udobnost.



Pitanje: Na koju visinu je najbolje spustiti napred Yuga odnosno Z101?

Odgovor: Najbolja visina je kad se spusti 60 do 70mm tj kad je razmak izmedju ruba i centra tocka izmedju 31 i 32cm jer su tada poluosovine, spone i ramena paralelni sa kolovozom i trpe najmanje opterecenje.



Pitanje: Koliko je moguce maksimalno spustiti napred Yuga odnosno Z101?

Odgovor: Fabricke komponenete oslanjanja i pogona, ako izuzmemo opruge i amortizere mogu najvise da izdrze spustanje vozila od 95mm. Vise od toga stvara probleme sa udaranjem delova oslanjanja u delove karoserije i pogona.



Pitanje: Koliko je moguce maksimalno spustiti nazad Yuga odnosno Z101?

Odgovor: Maksimalno spustanje pozadi je moguce do 55mm zamenom gibnja uz preporuku ugradnje i drugih amortizera. Izmenom odbojne gume, moguce je dodato spustiti do odredjene mere.



Pitanje: Da li negativan nagib (minus) na tockovima narusava dugotrajnost gume?

Odgovor: Ne, ukoliko je nagib adekvatan i reglaza trapa strucno odradjena, nece biti negativnih posledica po trajnost guma.



Pitanje: Koliki je adekvatan nagib tockova?

Odgovor: Zavisi od samog vozila i delova oslanjanja, ali za vozilo koje se koristi u svakodnevnom saobracaju, do 2.5 stepena, odnosno maksimalnih 3 stepena za odredjena vozila.



Pitanje: Koliki uticaj ima reglaza trapa na vozilo?

Odgovor: Uticaj je velik, od proste trajnosti guma koja moze da bude smanjena usled neadekvatno podesene reglaze trapa pa do osobina auta. Reglazom trapa se u velikoj meri podesava ponasanje vozila odnosno bezanje "preko nosa" i bezanje "zadnjice".



Pitanje: Da li kompjuterska reglaza trapa daje najbolje i najtacnije podesavanje?

Odgovor: Ne, kompjuterska reglaza trapa omogucava radniku u servisu da lakse ustanovi i podesi reglazu trapa, ali kvalitet obavljenog posla se i dalje ogleda u strucnosti radnika da sve podesi.



_________________
Yugo 1.1EFI by BMR
0-100: <11.5s
Max: 160>km/h
KS/rpm: 75/5800
Max rpm: 7500
avatar
YUgisa
Admin

Broj poruka : 1789
Datum upisa : 01.07.2012
Godina : 28
Lokacija : Subotica
Garaza : Yugo 1.1EFI

http://boyracermotorsport.forum315.com

Nazad na vrh Ići dole

Re: Cesto postavljena pitanja i odgovori

Počalji  YUgisa taj Uto Avg 13 2013, 21:52

Pitanje: Da li Boyracer Motorsport Radionica reparira amortizere?

Odgovor: Ne, BMR se ne bavi raparaturom amortizera niti prodaje takve amortizere.



Pitanje: Da li Boyracer Motorsport Radionica radi izmenu tvrdoce amortizera odnosno dodatno otvrdnjavanje?

Odgovor: Ne, Boyracer Motorsport Radionica ne menja karateristike amortizera iz razloga sto karateristike amortizera u ponudi zadovoljavaju 99% potreba ljudi u svakodnevnom saobracaju.



Pitanje: Da li amortizeri sa podesivom platformom za stelovanje visine vozila imaju prednosti naspram amortizera koji nemaju tu mogucnost?

Odgovor: Ako govorimo o vozilu namenjenim za trke, onda je odgovor da, imaju prednosti iz razloga sto je tako moguce podesiti balans vozila i ukoliko se koriste "uske" opruge, moguca je laka zamena opruga za razlicite tvrdoce da bi se podesilo vozilo za sto bolje performanse u skladu sa stazom, ali kod vozila za svakodnevni saobracaj, prednosti se svode na fina podesavanja visine vozila. Tehnologija stelovanja balansa vozila nije lako dostupna, ceste promene visine vozila nisu jednostavne i zahtevaju naknadne reglaze trapa, za kvalitetan sklop amortizera i opruga, ili imaju mali nivo podesavanja ili uz upotrebu pomocnih opruga, moguce je postici veci raspon podesavanja visine ali to onda ima negativne posledice po performanse vozila jer se cesto desava da amortizer nema dovoljan hod ili je prevelik u jednom pravcu. Iako za to postoji resenje u obliku amortizera gde je podesavanje visine odvojeno od podesavanja platforme za oprugu, takvu tehnologiju jos niko nije primenio na Zastavu.



Pitanje: Zasto BMR ne primeni tu tehnologiju u izradi amortizera sa mogucnosscu podesavanja visine vozila?

Odgovor: Pre svega, izrada takvih amortizera bi donele povecanje cene kao i potrebu za izradu takvih zadnjih amortizera gde problem nastaje sa pronalaskom odgovarajucih opruga za tu modifikaciju. Druga bitna stvar je da ponuda iz Boyracer Motorsport Radionice zadovoljava potrebe vecine trzista jer se vozila najcesce spustaju na te visine.



Pitanje: Da li je bolje resenje umesto zadnje grede na Yugu/Z101 ugraditi zadnje oslanjanje od Floride ili od Una?

Odgovor: Ne, ta vozila koriste polukrutu osovinu dok Yugo/Z101 imaju nezavisno vesanje. Ukoliko se zeli oslanjanje sa oprugama, bolje se oduciti za prepravku fabrickih amortizera i ugradnju opruga na njih uz izbacivanje gibnja i eventualne ugradnje zadnje balans stangle.



Pitanje: Da li BMR preporucuje ugradnju opruga umesto gibnja na Yugo/Z101?

Odgovor: Ne, pre svega, ugradnja opruga nije jednostavna i zahteva dosta ulaganja, a uz to koristeci gibanj mogu da se postignu performanse na prilicno visokom nivou koje vecina prosecnih vozaca nece moci da dostignu.



Pitanje: Da li je moguca ugradnja felni od 16 inca precnika?

Odgovor: Pa u teoriji je moguca ugradnja, ali ako se zeli zadrzati fabricki obim zbog performansi slicnih fabrickih, jedini izbor za gume je dimenzija 195/40 koja ce da prouzrokuje probleme u svakodnevnom saobracaju, a takodje masa samog tocka ce dosta negativno da bude izrazena u odnosu na fabricke tockove.



Pitanje: Koje opruge koristiti u svakodnevnom saobracaju, linearne ili progresivne?

Odgovor: Progresivne opruge, one omogucavaju vecu odobnost i bolju kontrolu vozila i amortizovanje rupa u svakodnevnom saobracaju iako linearne opruge omogucavaju bolje performanse, ali na relativno ravnom kolovozu koje nije cesto sem na stazi.

_________________
Yugo 1.1EFI by BMR
0-100: <11.5s
Max: 160>km/h
KS/rpm: 75/5800
Max rpm: 7500
avatar
YUgisa
Admin

Broj poruka : 1789
Datum upisa : 01.07.2012
Godina : 28
Lokacija : Subotica
Garaza : Yugo 1.1EFI

http://boyracermotorsport.forum315.com

Nazad na vrh Ići dole

Re: Cesto postavljena pitanja i odgovori

Počalji  YUgisa taj Sre Nov 27 2013, 16:40

Pitanje: Da li Sport opruga spusta bilo koju Zastavu 101/128, Floridu i Yugo za 70mm?

Odgovor: Ne, postoje razlicite visine Zastavinih vozila koja zavisi od fabrickih opruga kao i gibnjeva koji su dolazili u razlicitim tvrdocama i duzinama ali i tip motora i opreme isto utice na visinu. Visina auta se cesto izrazava preko rastojanja izmedju centra tocka i ivice ruba na karoseriji. Na fabrickim vozilima ova visina za napred iznosi izmedju 35 i 38cm a pozadi izmedju 32 i 34cm ali i to moze da varira malo posto znaju da postoje razlike u rubovima kao i u platformama na (prednjim) amortizerima. BMR za baznu meru uzima dimenziju 38cm napred i 34cm nazad, tako da ako je napomenuto da neki proizvod spusta za 70mm, to znaci da ce rastojanje izmedju ruba i centra tocka biti oko 31cm, uz moguce manje varijacije.



Pitanje: Zasto BMR ne daje garanciju od 3 godine na sve amortizere?

Odgovor: BMR ne daje garanciju na sve amortizere iz razloga sto razliciti proizvodjaci amortizera imaju razlicit kvalitet koji se ogleda i u trajnosti. Iako svi amortizeri vremenski mogu da potraju mnogo vise od 3 godine, ipak ne mogu da izdrze jednaku kilometrazu u istim uslovima, a izdavanje garancije sa ogranicenjem kilometraze je nemoguce sprovesti.



Pitanje: Da li preporucujete ugradnju Floridinih ramena na Yugo/Z101?

Odgovor: Da, BMR preporucuje da se pri zameni ramena ugrade Floridina ramena koja su duza pa prednji kraj dobije na sirini i nagib tocka tezi ka negativnom nagibu koji ce dati bolje performanse u krivini i vecu stabilnost na pravcu.



Pitanje: Koje su prednosti ugradnje zadnje balans stangle?

Odgovor: Prednosti ugradnje zadnje balans stangle su povecanje stabilnosti vozila u krivini uz smanjenje naginjanja vozila bez negativnog uticaja na stabilnost vozila.



Pitanje: Da li se ugradnja zadnje balas stangle preporucuje nakon ostalih modifikacija na oslanjanju?

Odgovor: Ne, ugradnja zadnje b. stangle je moguce i na fabrickom vozilu gde se mogu poboljsati performanse vozila i na jedan nacin postaje i bezbednije jer u iznenadnim situacijama sa naglim korekcijama pravca vozila se povecava stabilnost vozila.



Pitanje: Da li ima poente ugraditi duplu prednju balans stanglu kao sto je na BMR vozilu?

Odgovor: Pa odgovor je da i ne, zavisi od slucaja. Preporuka je ugraditi prvo zadnju balans stanglu pa tek onda prednju. Takodje ugradnja prednje balans stangle ima efekta po stabilnost vozila cak iako je ostatak oslanjanja skroz fabricki. Ono sto nije preporuka je da se na modifikovanom oslanjanju prvo ugradi prednja balans stangla. Mnogo veci efekat je ugradnja aluminijumskih nosaca balans stangle sa caurama od poliamida pa tek ako zelite jos bolje performanse jer ostatak oslanjanja nije zadovoljilo vase potrebe moze da se ugradi i dupla prednja balans stangla.

_________________
Yugo 1.1EFI by BMR
0-100: <11.5s
Max: 160>km/h
KS/rpm: 75/5800
Max rpm: 7500
avatar
YUgisa
Admin

Broj poruka : 1789
Datum upisa : 01.07.2012
Godina : 28
Lokacija : Subotica
Garaza : Yugo 1.1EFI

http://boyracermotorsport.forum315.com

Nazad na vrh Ići dole

Re: Cesto postavljena pitanja i odgovori

Počalji  YUgisa taj Ned Dec 29 2013, 15:41

Pitanje: Da li vredi uloziti u kvalitetne, skuplje, amortizere ako se vozi po losim putevima?

Odgovor: Kvalitetni amortizeri ne moraju da budu skuplji, ali da, ugradnja kvalitetnih amortizera vredi i u uslovima kada se vozi po losim putevima jer kvalitetni amortizeri ce imati bolje osobine u takvim uslovima, pogotovo ako su gasni amortizeri, a takodje se njihov kvalitet ogleda i u trajnosti i trebali bi da potraju duze od nekih manje kvalitetnih amortizera.


Pitanje: Da li je bolje uzeti uljne (i gasne amortizeri niskog pritiska) ili gasne amortizere (visokog pritiska) ako se vozi po losim putevima?

Odgovor: Gasni amortizeri visokog pritiska su bolji u svim uslovima od uljnih amortizera odnosno gasnih amortizera niskog pritiska. Ljudi su obicno ubedjeni da su gasni amortizeri tvrdji pa da nisu dobri po neravninama i da su neudobni, ali to zavisi od samog podesavanja tj nacina ventilisanja od strane proizvodjaca za taj model auta, ne samo od cinjenice da li su gasni ili ne. Gasni amortizeri visokog pritiska imaju prednost i u uslovima voznje po neravnom kolovozu iz razloga sto u takvim uslovima, amortizeri rade u otezanim uslovima i osciluju mnogo vise nego u voznji po ravnom kolovozu a to oscilovanje prouzrokuje penusanje ulja koje umanjuje njihovu funkciju pa tocak moze da izgubi kontakt sa kolovozom ili u najgorem slucaju da izgubi totalno mogucnost prigusenja osilacija tocka sto ce dovesti do vrlo losih osobina automobila u voznji dok gasni amortizeri visokog pritiska sprecavaju penusanje ulja i omogucavaju da amortizeri rade kontantno jednako.  

_________________
Yugo 1.1EFI by BMR
0-100: <11.5s
Max: 160>km/h
KS/rpm: 75/5800
Max rpm: 7500
avatar
YUgisa
Admin

Broj poruka : 1789
Datum upisa : 01.07.2012
Godina : 28
Lokacija : Subotica
Garaza : Yugo 1.1EFI

http://boyracermotorsport.forum315.com

Nazad na vrh Ići dole

Re: Cesto postavljena pitanja i odgovori

Počalji  Sponsored content


Sponsored content


Nazad na vrh Ići dole

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu