Restauracija nekih vrsta alternatora i dinama.

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

Restauracija nekih vrsta alternatora i dinama.

Počalji  zac taj Ned Jan 18 2015, 14:21

-Reparacija alternatora podrazumeva:

1.Rasklapanje.
2.Ciscenje delova.
3.Zamenu kotrljajucih lezajeva.
4.Zamenu cetkica na regleru ili ceo regler ako je potrebno, kao i zamenu ispravljacke ploce sa diodama, po potrebi.
5.U posebnu uslugu spada: zamena kolektora na rotoru. Samo onda kada je kolektor jako usecen i potrosen. Zatim, peskiranje aluminijumskih poklopaca (prednjeg i zadnjeg), farbanje celicnih ploca statora, farbanje remenice....


Primer repariranog alternatora marke Iskra 28A 14V sa vozila Zastava 850






















-Cena za osnovni remont alternatora iznosi 1500 dinara + cena utrosenih delova (lezajevi, cetkice,kolektor)

-Zamena kolektora rotora iznosi 500 dinara.

-Cena dodatnih usluga koje podrazumevaju peskiranje i farbanje elemenata alternatora se dodatno naplacuju 1000 dinara


BMR radionica NEMA na lageru delove za alternatore!

Cene su podlozne promenama u zavisnosti od kursa evra na nasem trzistu.


Poslednji put izmenio zac dana Ned Jan 18 2015, 21:52, izmenio ukupno 2 puta

zac

Broj poruka : 79
Datum upisa : 02.07.2012
Godina : 43
Lokacija : Zemun
Garaza : Dacija Logan 1.4 MPI i Koral 1.1 IN

Nazad na vrh Ići dole

Re: Restauracija nekih vrsta alternatora i dinama.

Počalji  zac taj Ned Jan 18 2015, 18:03

Primer reparacije  diname za Zastavu 750 sa sitnim popravkama na statoru, zamenom lezajeva i cetkica...












Cena reparacije diname je identicna ceni alternatora.

zac

Broj poruka : 79
Datum upisa : 02.07.2012
Godina : 43
Lokacija : Zemun
Garaza : Dacija Logan 1.4 MPI i Koral 1.1 IN

Nazad na vrh Ići dole

Re: Restauracija nekih vrsta alternatora i dinama.

Počalji  zac taj Čet Mar 12 2015, 00:15

Jedan Iskrin anlaser od Fice kontrasa..... Ociscen, peskiran aluminijum, zasticen prajmerom, cinkovan stator i automat, zamenjene cetkice i biksne na motoru i bendxu....Slike sve govore..

Pre i posle reparacije..














zac

Broj poruka : 79
Datum upisa : 02.07.2012
Godina : 43
Lokacija : Zemun
Garaza : Dacija Logan 1.4 MPI i Koral 1.1 IN

Nazad na vrh Ići dole

Re: Restauracija nekih vrsta alternatora i dinama.

Počalji  zac taj Čet Maj 07 2015, 20:37

Alternator Iskra AAK 1173 14V 65A
Generalno ociscen i sredjen...zamenjeno - kolektor rotora - lezajevi rotora - cetkice na regleru





zac

Broj poruka : 79
Datum upisa : 02.07.2012
Godina : 43
Lokacija : Zemun
Garaza : Dacija Logan 1.4 MPI i Koral 1.1 IN

Nazad na vrh Ići dole

Re: Restauracija nekih vrsta alternatora i dinama.

Počalji  zac taj Čet Nov 24 2016, 19:19

Evo da vam prestavim svoj projekat Tomos UMO-6 iz 1985 godine.Motor je dvotaktni sa 59.6 cm/3.... iz cuvene Koperove-Tomos kuhinje.

Pocelo je sve pre par meseci kada sam od komsije dobio staru i pokvarenu kosilicu "Panonija" sa UMO-6 motorom. Motor je stajao godinama na kisi ispod nekog oraha. Kuciste kosilice je prilicno istrulilo a sam motor zaribao i potpuno izbledeo od sunca.
Posto smo nekada imali kosilicu sa ovim motorom pa mi je proradila nostalgija te sam se jako obradovao poklonu...iako je pokvarenom. Odmah sam se bacio na skidanje motora sa kuciste. Samo skidanje noza i motora sa kucista je zadalo velike probleme posto je sve bilo zardjalo , zavrtnjevi koji drze motor za kuciste kosilice a i navrtka koja drzi flansnu noza za kolenasto vratilo.... vise puta sam morao spricati raznim odvijacima, AT-uljem , naftom...dok to nije popustilo...
Na kraju je pametniji popustio i motor se nasao van kosilice... Smile

Evo i par slika kako je to sve pocelo... krenulo se sa rasturanjem i grubim ciscenjem....











Cilindar je bio u velikom problemu...prepun riseva...ali me to nije obeshrabilo... idemo dalje..



[IMG]http://img12Evo da vam najzad prestavim svoj projekat UMO....

Pocelo je sve pre 4 nedelje kada sam od komsije dobio staru i pokvarenu kosilicu "Panonija" sa UMO-6 motorom. Motor je stajao godinama na kisi ispod nekog oraha. Kuciste kosilice je prilicno istrulilo a sam motor zaribao i potpuno izbledeo od sunca.
Posto smo nekada imali kosilicu sa ovim motorom pa mi je proradila nostalgija te sam se jako obradovao poklonu...iako je pokvarenom. Odmah sam se bacio na skidanje motora sa kuciste. Samo skidanje noza i motora sa kucista je zadalo velike probleme posto je sve bilo zardjalo , zavrtnjevi koji drze motor za kuciste kosilice a i navrtka koja drzi flansnu noza za kolenasto vratilo.... vise puta sam morao spricati raznim odvijacima, AT-uljem , naftom...dok to nije popustilo...
Na kraju je pametniji popustio i motor se nasao van kosilice... Smile



Ploca sa paljenjem mi je malo ulila poverenje, pomislio sam... "dobro je, ovo ne izgleda toliko lose"



[URL=http://img291.imagevenue.com/img.php?image=49045_20161010_184132_122_500lo.jpg]


Ostalo je ono najgore, pregledati u kakvom je stanju kolenasto vratilo, tacnije njen igicasti lezaj i bolcna na velikoj pesnici... pa sam krenuo sa skidanjem cilindra i klipa.... Klip nije pokazivao tregove zaribavanja...dobar znak, znaci niejradilica kroz lezajeve "pala" na dole...












Posle otvaranja bloka i izbijanja kolenastog vratila doslo je do mog odusevljenja....leteci lezaj radilice bio je bez i malo lufta i bez tregova korozije, i sto je najvaznije klipnjaca i lezaj su originalni. Jos uvek na njoj IKL-ovi lezajevi... Izgleda da bivsi vlasnik nije stedeo ulje, pa je cepao ko zna, mozda 5-6-7 % ulja..ali to je i sacuvalo ovog lepotana..










Ploca sa paljenjem mi je malo ulila poverenje, pomislio sam... "dobro je, ovo ne izgleda toliko lose"












Posle otvaranja bloka i izbijanja kolenastog vratila doslo je do mog odusevljenja....leteci lezaj radilice bio je bez i malo lufta i bez tregova korozije, i sto je najvaznije klipnjaca i lezaj su originalni. Jos uvek na njoj IKL-ovi lezajevi... Izgleda da bivsi vlasnik nije stedeo ulje, pa je cepao ko zna, mozda 5-6-7 % ulka..ali to je i sacuvalo ovog lepotana..







Krenuo sam dalje na rasturanje poteznice za paljenje..





Prvo sto sam sredio bila je moja specijalnost...karburator
Karburator BING DRA-8A15.5 S204

Karburator je bio u jako losem stanju, nisam slikao pre rasklapanje i ciscenja...moje greska. :|

Karburator sam detaljno hemiski ocistio zatim ultra zvucno....usledilo je poliranjer tela, grla i difuzora, kao i glavnog leptira i leptiraq sauha.... Dizne ociscenje, ispolirane i premerene trnovima za kontrolu dizni..






Rezultat ovakve rabote na kraju izgleda ovako...






Zatim sam cilindar pre slanja na obradu peskirao, da lici na novo....
Poslat je na obradu i riseve je uspela da ukloni I specijala, tako da je sada sa fabrickih 42mm skocio na 42.5 mm

Pre nedelju dana je stigao zajedno sa klipom... zatim je ociscen od masnoce i prefarban bojom otpornom na visoke temperature do 600*C











Zatim sam premerio cilindar i klip, kao i zazor karika....







Kada sam ustanovio da je cilindar, klip i karike savrseni presao sam na sredjivanje blokova i oklopa motora...
Prvo je sve oprano i osmirglano, pripremljeno za farbanje...a mesta koja se ne farbaju zasticena trakom za zastitu... sve ofarbano i ispeceno na temperaturi od 96*C







Delovi ofarbani i montirana identifikaciona plocica na oklop kaoi plasticni igumeni elementi.

Pronadjeni i napravlejni na duzinu Inox zavrtnejvi za komplet motor...umesto obicnih stavicu imbuse od Inox-a







Na kraju montirana usisna grana na cilindar...


Sklopljen blok sa radilicom... Lezajevi su cvrsti na radilici..kako i treba. Blokove sam grejao na 125 *C i lezajevi su usli kao u sir...kada se ohladilo dobio sam potrebnu cvrstu vezu.
Evo i malo slika koje sam skljockao dok sam radio... Smile

Prvo je sve pripremljeno...



Zatim je nabijena caura male pesnice i izbuseni otvori za podmazivanje...






Ostatak je jasan svima....

















Sledi nastavak kad stignu semerinzi radilice... :yeah:

zac

Broj poruka : 79
Datum upisa : 02.07.2012
Godina : 43
Lokacija : Zemun
Garaza : Dacija Logan 1.4 MPI i Koral 1.1 IN

Nazad na vrh Ići dole

Re: Restauracija nekih vrsta alternatora i dinama.

Počalji  Sponsored content


Sponsored content


Nazad na vrh Ići dole

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu