Ojacanje nosaca (solje) amortizera Yugo/Florida

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

Ojacanje nosaca (solje) amortizera Yugo/Florida

Počalji  YUgisa taj Uto Avg 14 2012, 22:10

Ugradnjom tvrdjih amortizera ili menjanje ugla tocka naspram podloge odnosno postavljanje u minus (vise u temi: Odredjivanje ugla tocka u odnosu na podlogu, odnosno stelovanje minusa tj plusa ), kod Zastavinih modela, Yugo i Florida moze da stvori odredjene probleme sa nosacem amortizera, odnosno dolazi do brzeg propadanja. Taj problem se moze lako, brzo i efikasno bez problema resiti. Takodje, ukoliko se modifikuje osovina amortizera (vise u temi: Skracivanje osovine amortizera za 4cm bez rastavljanja amortizera ) radi jednostavnije izrade mogu se iskoristiti resenja postavljenja dalje u temi.

Standardni izgled nosaca amortizera:





U zavisnosti od nasih potreba i zelje, moze se na vise nacina modifikovati nosac amortizera, a za to ce nam biti potrebno nesto od ovoga:




1. Podmetac koji se montira na caure viljuske
2. Podmetac stari tip koji se montira na caure u ramenima na balans stangli
3. Klasican "sirok" podmetac 12mm
4. Fabricka "kruna" podmetac

Prvo cemo se pozabaviti modifikacijom gornje strane nosaca amortizera, koja je na dohvat ruke i koju je moguce odraditi bez skidanja opruge sa amortizera, odnosno amortizera sa vozila.

Varijanta 1: Podmetac sa b. stangle sa fabrickom "krunom"



Prednosti:
-Maksimalno ucvrscivanje nosaca amortizera
-Zadrzava se fabricka kruna koja omogucava lakse rastavljanje i sastavljanje amortizera odnosno stezanja matice

Mane:
-Podmetac b. stangle ima 14mm otvor pa malo dise u samoj sredini

Varijanta 2: Podmetac sa b. stangle i obican podmetac



Prednosti:
-Maksimalno ucvrscivanje nosaca amortizera
-Resenje za modifikovanu osovinu amrtizera

Mane:
-Podmetac b. stangle ima 14mm otvor pa malo dise u samoj sredini
-Nedostatak krune otezava rastavljanje i sastavljanje amortizera

Varijanta 3: Podmetac sa viljuske i fabricka kruna



Prednosti:
-Nemogucnost disanja nosaca amortizera u sredini
-Zadrzava se fabricka kruna koja omogucava lakse rastavljanje i sastavljanje amortizera odnosno stezanja matice

Mane:
-Smanjeno dejstvo ucvrscivanja solje u odnosu na podmetac sa b. stangle

Varijacija 4: Podmetac sa viljuske



Prednosti:
-Nemogucnost disanja nosaca amortizera u sredini
-Resenje za modifikovanu osovinu amrtizera

Mane:
-Smanjeno dejstvo ucvrscivanja solje u odnosu na podmetac sa b. stangle
-Nedostatak krune otezava rastavljanje i sastavljanje amortizera


Da bi se nosac amortizera ojacao sa donje strane, tj da se smanji disanje, potrebno je skinuti amortizer sa vozila, demontirati oprugu odnosno solju sa amortizera. Ovu modifikaciju predlazem samo u slucajevima da iz nekog razloga vec rastavljate amortizer, mozda radi promene amortizera ili modifikacije osovine, jer prednost modifikacije donjeg dela je manje izrazena od modifikacije gornje strane i jednostavno se ne isplati trud.

Varijanta 0: Podmetac viljuske



Prednosti:
-Maksimalno ucvrscivanje nosaca amortizera

Mane:
-Komplikovana modifikacija


Naravno ovo je moguce odraditi i ako koristite fabricke opruge i amortizere i niste podesavali "minuse" ali nije obavezno, dok ako je pomenuto izmenjeno, onda nije obavezno ali je pozeljno da se odradi.



Sastavio i pripremio: YUgisa

_________________
Yugo 1.1EFI by BMR
0-100: <11.5s
Max: 160>km/h
KS/rpm: 75/5800
Max rpm: 7500
avatar
YUgisa
Admin

Broj poruka : 1867
Datum upisa : 01.07.2012
Godina : 28
Lokacija : Subotica
Garaza : Yugo 1.1EFI

http://boyracermotorsport.forum315.com

Nazad na vrh Ići dole

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu